Buty, tak jak każdy inny element naszego ubioru, prędzej czy później ulegają zniszczeniu. Jeśli kupujemy markowe obuwie, czas eksploatacji może wynieść nawet do kilku lat. Jednak na wszystko w końcu przyjdzie pora.

Postępujące uszkodzenia możemy poznać po prujących się szwach czy powolnym odklejaniem nosków. Problem w tym, że nie ma na to reguły i równie dobrze w ciągu chwili spody naszych butów mogą się przestać trzymać w najmniej odpowiednim momencie.  Postaraj się w takiej chwili opanować zdenerwowanie i zamiast człapać do najbliższego kosza na śmieci, nadłóż trochę drogi do naszego warsztatu.

Naprawy które oferujemy w oparciu o zdobyte doświadczenie, są właściwie nieograniczone. Nie ma bowiem butów, które zaskoczyłyby naszego 28-letniego szewca. Niech nie zmyli Cię młody wiek, bo aktywnie pracuje on w tym zawodzie od 19-go roku życia. Zanim dołączył do naszego zespołu, pracował i szkolił się w warsztacie starszego brata. Jesteśmy dumni, że od dwóch lat jest członkiem naszej firmowej rodziny, bo niewielu jest w Polsce fachowców którzy mają na koncie kilkanaście tysięcy par naprawionych par butów w tak młodym wieku. Naprawdę podziwiamy jego zaangażowanie!

Nie ma rodzaju obuwia, którego nie naprawimy. Najczęściej zgłaszają się do nas klienci ze sneakersami, szpilkami, baletkami, sztybletami, pantoflami oraz butami zimowymi. Zdarzały się jednak wizyty gości, którzy koniecznie chcieli zreperować ukochane klapki dziadka, rolki czy nawet łyżwy. Nie zastanawialiśmy się długo i zrobiliśmy, co w naszej mocy, by przywrócić je do swojej naturalnej kondycji.

Niektóre typy butów zazwyczaj spotykają określone rodzaje uszkodzeń. Przykładowo w sneakersach popularnym problemem jest prucie się materiału za piętą wewnątrz buta. Nieco rzadziej, ale również pojawia się odklejanie nosków, wycieranie gumowych spodów i prucie na szwach. Dla odmiany w szpilkach gubią się fleki. Zimowe buty oznaczają rozklejone spody, poprute szycia i przetarte spody. W eleganckim obuwiu zazwyczaj musimy naklejać zabezpieczające zelówki. Rodzaj i wielkość uszkodzeń zależy też od eksploatacji butów i tego, w jaki sposób z nich korzystamy.

Naprawy obejmują m.in.:

  • Szycie,
  • Klejenie,
  • Zapiętki,
  • Rozciąganie,
  • Wymianę fleków, zelówek lub suwaków,
  • Łatki,
  • Regenerację podeszw,
  • Uzupełnianie midsoli.

Niekiedy jednak musimy przeprowadzić bardziej specjalistyczne działania. Kiedy w bucie pęka skóra tuż przy krawędzi łączącej but ze spodem, niezbędne jest skomplikowane szycie kantowe. Naprawa ta wymaga naprawdę sporego doświadczenia. Jeszcze jednym przykładem trudnej naprawy, którą z powodzeniem realizujemy w naszym zakładzie, jest wstawianie gum w cholewkach, skracanie czubów lub uzupełnianie midsoli.